niedziela, Styczeń 21, 2018
Home > Zdrowie i Uroda > Trzy sposoby na szybki przyrost masy

Trzy sposoby na szybki przyrost masy

Budowa masy mięśniowej to proces, który z całą pewnością wymaga zaangażowania, cierpliwości i przede wszystkim – wiedzy. Wszak, bez niej trudno o efektywny trening, dietę i suplementację. Poniżej pokrótce przedstawiamy te trzy elementy.

Dieta na masę
Dieta na masę, czyli jadłospis o zwiększonym bilansie wartości odżywczych. Powinien być przede wszystkim zdrowy i zbilansowany. Według dietetyków, na każdy kilogram masy należy dostarczyć: 6g materiału energetycznego w postaci węglowodanów złożonych, 2g materiału budulcowego w postaci białka pochodzenia zwierzęcego i 0,5g zdrowych tłuszczy.

Dieta musi składać się z co najmniej pięciu posiłków. Bilans każdego z nich powinien być stworzony indywidualnie, w oparciu o generowane zapotrzebowanie w danej części dnia. Należy również mieć na uwadze, że jeść należy zawsze o tych samych porach, najlepiej w odstępach czasu nie przekraczających trzech godzin.

Trening na masę
Poprzez pojęcie treningu na masę rozumiemy zestaw ćwiczeń stymulujących włókna mięśniowe do wzrostu. Zdecydowanie najefektywniejszą forma takowego treningu jest trening siłowy. Przy czym należy mieć na uwadze, ze ćwiczenia powinny angażować wiele grup mięśniowych jednocześnie (tzw. ćwiczenia wielostawowe). Z tego też względu, doskonale w tej roli sprawdzą się takie ćwiczenia jak: martwy ciąg, wiosłowanie czy przysiady.

Trening realizować należy 3-4 razy w ciągu tygodnia. Może mieć zarówno formę FBW (Full Body Workout), jak i SPLIT (łączony).

Suplementacja na masę
Stosowanie suplementów diet jest opcjonalne, aczkolwiek bardzo ważne jeśli zależy nam na szybkim przyroście. Niektóre środki potrafią poprawić tempo rozbudowy włókien o kilkadziesiąt procent. Wynika to z faktu, iż substancje takie jak l-karnityna, czy kreatyna przyczyniają się do wzrostu procesów anabolicznych względem procesów katabolicznych. Dzięki temu, proces zwiększania masy mięśniowej zachodzi jeszcze szybciej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *