piątek, Październik 20, 2017
Home > Odchudzanie > Odchudzanie: fakty i mity

Odchudzanie: fakty i mity

Próbujesz się odchudzać, ale nie widzisz efektów? Być może robisz to źle. Wszak odchudzanie to temat, któremu towarzyszy bardzo duża liczba mitów.

Przedstawiamy najpopularniejsze fakty i mity dotyczące odchudzania. Mamy nadzieję, że informacje zawarte w tej publikacji pomogą Państwu efektywnie się odchudzać.

Tuczące ziemniaki

MIT. Ziemniaki same w sobie mają mniejszą kaloryczność od ryżu, grubych kasz i makaronów. Tuczące są za to dodatki wraz z którymi są one serwowane (sosy, tłuszcz). Należy również pamiętać, że forma podania tego niezwykle popularnego warzywa jest równie ważna. Gotowane ziemniaki będą znacznie mniej kaloryczne, aniżeli placki czy frytki (forma przygotowania).

Kolacja najpóźniej o godzinie 18.00

MIT. Czas ostatniego posiłku powinien być ustalany w oparciu o tryb danej osoby. Sugeruje się jeść posiłek białkowy (wolny od materiału energetycznego) na 3 godziny przed snem.

Jedz częściej, ale mniej

FAKT. Dietetycy sugerują nawet siedem posiłków w ciągu doby. Odpowiednio zbilansowane pokarmy gwarantują dostarczanie odpowiedniej ilości wartości odżywczych (dostosowane do generowanego zapotrzebowania). Dzięki temu organizm może na bieżąco wykorzystywać dostarczony materiał.

Warzywa i owoce można jeść w nieograniczonej ilości

MIT. Owoce i warzywa to źródło węglowanów prostych, które sprzyjają wzrostowi wagi. O ile spożywamy je we wczesnych godzinach to nie ma problemu, o tyle w przypadku godzin wieczornych – waga z całą pewnością się zwiększy.

Posiłki należy jeść powoli

FAKT. Wolne pochłanianie posiłków sprawia, że szybciej osiągniemy sytość. Dokładne przeżuwanie usprawni pracę układu pokarmowego (ułatwi trawienie), dlatego też „celebracja posiłków” jest jak najbardziej wskazana.

Diety głodówkowe są skuteczne

MIT. Głódówka – owszem, zmniejszy naszą wagę, ale na bardzo krótki czas. Dieta powinna być zdrowa i zbilansowana, a wszelkie diety niskokaloryczne takie nie są. Należy mieć również na uwadze, że diety głodówkowe mogą doprowadzić do osłabienia organizmu i utraty zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *