piątek, Październik 20, 2017
Home > Odchudzanie > Odchudzanie 5kg w tydzień

Odchudzanie 5kg w tydzień

Tytuł dzisiejszego artykułu nie jest przypadkiem. Ilekroć widzimy tego typu reklamy w Internecie – łapiemy się za głowę. Jak bowiem można wierzyć w to, że można schudnąć pięć kilogramów w ciągu tygodnia?

Organizm nie jest fizycznie zdolny do osiągania takich rezultatów w tym czasie. Owszem, można odwodnić się z pięciu kilogramów. Raz, że nie jest to faktyczne odchudzanie, dwa – jest to bardzo niebezpieczne dla zdrowia, trzy – charakteryzuje się efektem jojo.

Rozsądne odchudzanie, czyli jakie?

Osobom, które pragną szybko schudnąć odpowiadamy wprost – proces odchudzania jest długotrwały. Nie można spalić tkanki tłuszczowej w tydzień, czy nawet miesiąc. Jeśli mamy do czynienia z nadwagą wynoszącą kilkanaście kilogramów trzeba się liczyć z tym, że odchudzanie trwać będzie kilkanaście miesięcy. Wszak, dobrym rezultatem jeśli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej w skali miesięcznej określa się 1-2 kilogramy.

Dieta odchudzająca

Pierwszym ważnym elementem odchudzania jest oczywiście dieta. O ile w przypadku małej nadwagi nie jest wymagana radykalna zmiana żywieniowa, o tyle w przypadku nadwagi równej kilkanaście kilogramów – jak najbardziej.

Diet odchudzających w Internecie jest mnóstwo. Jedne mniej, drugie bardziej skuteczne. Ważne jest jednak to, by jadłospis był zdrowy i pełnowartościowy (zawierał niezbędne minerały i witaminy, posiadał odpowiedni bilans wartości odżywczych).

Ponadto, dieta na odchudzanie charakteryzuje sie kilkoma cechami:

  • składa się z 5-7 posiłków
  • pory posiłków są stałe
  • zawiera minimum 2l płynów

Trening odchudzający

Równie ważnym elementem odchudzania jest trening. Realizacja ćwiczeń odchudzających pozwala bowiem spalić istniejącą tkankę tłuszczową. Możliwe jest to tylko w przypadku, gdy organizm spala więcej energi, niż jej dostarcza w postaci węglowodanów. Zatem można wysunąć wniosek, że skuteczność diety zależna jest od aktywności fizycznej organizmu.

Najpopularniejszą formą treningu na odchudzanie są wszelkiego rodzaju ćwiczenia o charakterze aerobicznym tj: bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. W rzeczy samej – są to skuteczne ćwiczenia, których regularna realizacja pozwala spalić tkankę tłuszczową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *