piątek, Październik 20, 2017
Home > Odchudzanie > Jak schudnąć 5 kilogramów?

Jak schudnąć 5 kilogramów?

Postępujący problem nadwagi jest na tyle poważny, że nierzadko interweniują nawet rządy krajów. W Polsce nakładane są dodatkowe podatki na niezdrową żywność, ze szkół znika niezdrowa żywność i prowadzone są kampanie społeczne mające na celu uświadomienie ludzi jakie konsekwencje może nieść za sobą nadwaga i otyłość.

W dzisiejszej publikacji pragniemy odpowiedzieć na pytanie z cyklu „Jak schudnąć?”. Tym razem pod lupę bierzemy nadwagę wynoszącą 5 kilogramów.

Jak schudnąć 5 kg?

To niewielka nadwaga. Pozbycie się takiego nadmiaru nie będzie zbyt kłopotliwe. Pod warunkiem, że wykarzesz się samodyscypliną i zaangażowaniem. Taką ilość tłuszczu można zgubić nawet w kilka tygodni. Jak tego dokonać?

Zmiana w nawykach żywieniowych

Nie musisz stosować radykalnych rozwiązań. Twoja nadwaga nie jest zbyt duża, więc wystarczą drobne korekty. Zadbaj o to, by dieta była regularna (stałe pory posiłków) i zbilansowana. Korzystaj tylko z pełnowartościowych produktów, najlepiej gotowanych, pieczonych lub duszonych. Na czas odchudzania zrezygnuj ze słodyczy, fast-foodów, potraw przyrządzanych na głębokim oleju oraz słodkich napojów.

Lekka aktywność fizyczna

Aby rozpocząć proces spalania tłuszczu musisz wprawić ciało w ruch. Tylko wtedy wygenerujesz zapotrzebowanie na energię, którą organizm pozyska między innymi z materiału zapasowego, tudzież tłuszczu.

W walce o lepszą sylwetkę zdecydowanei najlepiej sprawdzają się ćwiczenia aerobowe, takie jak bieganie, jazda na rowerze oraz dla mniej aktywnych – nordic walking. Należy pamiętać, by trening nie był krótszy niż kilkadziesiąt minut.

Suplementy diety

Nie są konieczne, ale mogą znacząco skrócić czas odchudzania. W przypadku tak małej nadwagi warto skorzystać z prostych, sprawdzonych metod – tj. Błonnika. Ta substancja nie podlega trawieniu, ogranicza apetyt, spowalnia rozkład węglowodanów i reguluje metabolizm.

Suplementy diety mają charakter wspomagacza odchudzania. Nie stanowią podstawy. Ich efektywność zależna jest w głównej mierze od jadłospisu oraz treningu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *