sobota, Listopad 25, 2017
Home > Diety > Dieta odchudzająca przy menopauzie

Dieta odchudzająca przy menopauzie

Menopauza to specyficzny okres w życiu każdej kobiety. Szereg zmian zachodzących w organizmie doprowadza do sporego dyskomfortu, zarówno psychicznego, jak i fizycznego. Jednym z najczęściej spotykanych objawów okresu okołomenopauzalnego jest nadmierne tycie.

Menopauza, a problemy z nadwagą
Zmiany zachodzące w organizmie dotyczą także układu trawiennego. Dochodzi do znaczącego spowolnienia metabolizmu przy jednoczesnym wzroście apetytu. To bardzo często kończy się wystąpieniem nadwagi.

Niekiedy wzrost wagi sięga nawet kilkunastu kilogramów w skali roku. Co zrobić by temu zapobiec? Jak się odżywiać, by uniknąć problemów z wagą w czasie klimakterium i menopauzy?

Dieta odchudzająca przy menopauzie
Odchudzanie przy menopauzie to proces, który wręcz trzeba realizować. Jak wiadomo – jednym z elementów redukcji wagi jest zmiana nawyków żywieniowych. Powinna ona przebiegać stopniowo.

Ze względu na zmniejszone tempo metabolizmu należy serwować posiłki lekkostrawne, mniej obfite. Ponadto, dieta powinna składać się z większej ilości, ale mniejszych posiłków. Dzięki temu, organizm będzie trawił na bieżąco. Dietę odchudzającą należy uzupełnić w błonnik, gdyż ta substancja w bardzo dużym stopniu przyczynia się do wzrostu tempa metabolizmu.

Dieta to nie wszystko!
Dieta odchudzająca przy menopauzie może być nie wystarczająca by utrzymać wagę lub schudnąć. Bardzo często niezbędne jest również zastosowanie odpowiedniej suplementacji oraz wzmożenie aktywności fizycznej.

Z suplementów diety należy korzystać w celu ograniczenia łaknienia (wszelkiego rodzaju błonniki witalne oraz produkty wzbogacane kwasem chlorogenowym) oraz przyśpieszenia metabolizmu.

Z kolei trening odchudzający ma na celu spalanie tkanki tłuszczowej. Wzmożona aktywność fizyczna to zwiększone zapotrzebowanie energetyczne. Dzięki temu organizm pobiera energię z tkanki tłuszczowej, która stanowi zapasowy materiał energetyczny.

Reasumując, w okresie menopauzy nie wystarczy zadbać tylko o zmianę nawyków żywieniowych. Ważna jest również odpowiednia suplementacja oraz właściwy trening odchudzający.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *