Home > Ćwiczenia > Ćwiczenia wyszczuplające

Ćwiczenia wyszczuplające

Otyłość to niezwykle poważny problem. Każdego roku, na skutek otyłości i/lub powikłań z niej wynikających śmierć dosięga prawie 1,5 miliona ludzi na całym świecie. Nie dziwi zatem fakt, że niektórzy widząc nawet najmniejszą nadwagę, starają się ją zniwelować.

Jak schudnąć?

Nie od dziś wiadomo, że odchudzanie to temat niezwykle wymagający, by nie powiedzieć – trudny. W końcu, spalanie tkanki tłuszczowej to proces, który zachodzi tylko podczas odpowiedniej dawki ruchu. W dzisiejszej publikacji pragniemy przedstawić najlepsze ćwiczenia wyszczuplające.

Ćwiczenia wyszczuplające

Zdecydowanie najefektywniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o odchudzanie, jest wykorzystanie ćwiczeń aerobowych, tj. treningu tlenowego.

Trening aerobowy charakteryzuje się tym, iż:

  1. Tętno podczas realizacji treningu równe jest okło 60-70% tętna maksymalnego.
  2. Ćwiczenia wykonywane są nie krócej niż 40-50 minut.
  3. Trening ma charakter ogólnorozwojowy – angażuje co najmniej kilka grup mięśniowych jednocześnie.

Do najpopularniejszych ćwiczeń tego typu zaliczamy: bieganie, jazdę na rowerze, pływanie.

Odchudzanie to nie tylko trening?

W wielu przypadkach realizacja treningu wyszczuplającego nie jest wystarczająca. Wszakże, poza spalaniem obecnej już tkanki tłuszczowej należy także ograniczyć powstawanie nowej. Oznacza to, że odchudzanie to także: zmiana nawyków żywieniowych.

Odżywianie jest niezwykle ważnym elementem odchudzania. Dieta odchudzająca powinna być:

  1. Pełnowartościowa – dostarczać wszelkie niezbędne wartości odżywcze, minerały oraz witaminy.
  2. Zdrowa – w tworzeniu posiłków należy wykorzystywać produkty niemodyfikowane, najlepiej z lokalnych targowisk.
  3. Zbilansowana – bilans wartości odżywczych musi odpowiadać zapotrzebowaniu.

Coraz wiekszą rolę w procesach odchudzania odgrywa również suplementacja. Stosowanie rozmaitych środków: tabletek, proszków czy płynów ma na celu spotęgować efekty diety. Niektóre preparaty są w stanie zwiększyć efektywność jadłospisu i ćwiczeń o niemalże 100 %.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *